Cauta

Regulament SPACE CHALLENGE Viitorul pe Marte.

 

LEGO MINDSTORMS EDUCATION

Cel mai inteligent robot? ROBOTUL programat cel mai corect!

Viziunea LEGO® Education este de a experimenta un nou mod de invatare folosind cele mai noi si mai moderne resurse digitale si fizice atat pentru cadrele didactice cat si pentru elevi, incurajand gandirea creativa si sistematica si urmarind ca fiecare elev sa isi atinga si chiar sa isi depaseasca propriul potential pentru a-si putea construi, independent, un viitor mai bun.

In colaborare cu cele mai prestigioase universitati din lume MIT, Tufts si Carnegie Mellon cei de la Lego Education au dezvoltat programe ample de educare, care sunt folosite pentru pregatirea elevilor din intreaga lume.

Robotica este o disciplina educationala relativ noua, la care orice elev pregatit corespunzator poate avea acces cu costuri relativ scazute.

snap 1

Valorile Grupului Lego sunt:

imaginatie, recreere, creativitate,

invatare, ingrijire si calitate

Invatarea trebuie sa fie egala cu Implicarea

 snap2

La nivel mondial, atat comunitatea profesorilor si educatorilor, cat si parintii, se implica in programe educationale care presupun noi tehnologii, robotica educationala, etc si ofera elevilor, in afara orelor standard de curs, sansa de a obtine cunostinte avansate precum cele la nivelul tarilor de top in domeniu, cum ar fi S.U.A si Japonia.

Versatilitatea resurselor educationale LEGO asigura ca fiecare student sa fie angajat efectiv in procesul de invatare. Aceasta experienta promoveaza curiozitatea pe tot parcursul vietii si o nevoie permanenta de a acumula cunostinte noi.

elefant

Proiectul avand la baza resursele educationale Lego® Mindstorms Education, vine in sprijinul dezvoltarii educationale, pentru grupe de elevi de varste diferite, fiind destinat cunoasterii, in primul rand, a abilitatilor pe care le poseda un elev in domeniul Roboticii, implicit aceasta insemnand Tehnologie, Matematica, Informatica, Fizica, Creativitate, Indemanare.

SPACE CHALLENGE

VIITORUL PE MARTE

REGULAMENT GENERAL

I. Categorii competionale

      1. Referate tematice.

      2. Space Challenge Competition

      3. Proba surpriza competente generale

O echipa inscrisa este obligata sa participe la toate cele 3 categorii competionale.

II. Definitia categoriilor de varsta

      1. Elementar – cu varsta intre 8 si 12 ani.

      2. Junior – cu varsta intre 12 si 15 ani.

      3. Senior – cu varsta intre 15 si 18 ani.

III. Definitia echipei

Echipa este formata dintr-un numar de minim 2 , maxim 3 copii alaturi de atrenor sau profesor coordonator.

IV. Antrenor

Poate fi considerat antrenor al unei echipe orice persoana cu varsta de peste 20 de ani care supervizeaza si ajuta in pregatirea echipei.

V. Referate

Sa indraznim oare sa ii incurajam pe copiii nostri sa isi creeze propriile povesti SF? De ce nu?

Sa-i lasam pe participanti sa isi puna intrebari noi si sa iasa din cotidian pentru aceasta proba. In mod siguri vom fi umiti de rezultate.

Scopul probei Referate tematice din cadrul competitiei Space Challenge – Viitorul pe Marte este dezvoltarea imaginatiei si gandirii creative, utilizand resurse scrise(multe dintre filmele recomandate au fost la origine carti) sau vizuale. Succes!

VI. Profesori coordonatori/antrenori

a) Verificarea referatelor

b) Publicarea referatelor

c) Notarea referatelor

d) Solutionarea oricaror probleme sau contestatii aparute in urma jurizarii competitiei.

e) Antrenarea voluntarilor pentru notarea Space Challenge – Viitorul pe Marte.

f) Propunerea de minim 3 si maxim 5 reguli pentru alcatuirea traseului de la proba surpriza.

g) Supravegherea arbitrilor voluntari.

f) Participare activa in organizarea si alcatuirea probei surpriza.

g) Participa si discuta orice modificare aparuta sau sugestie in cadrul sesiunilor si intrenirilor mesei rotunde de jurizare, daca este cazul.

VII. Materiale permise

MATERIALE

MISIUNI CATEGORIA SPACE CHALLEGE

1.ACTIVAREA COMUNICATIILOR

Cercetatorii doresc sa trimita datele brute obtinute catre baza spatiala. In acest moment nu pot transmite. Comunicatiile nu functioneaza.

Au nevoie de un expert in robotica pentru a restabili legatura cu baza rapid si li s-a spus ca echipa ta este cea mai buna in acest domeniu. Fa tot ce poti pentru a restabili legatura.

 

 

 

2. ALEGEREA ECHIPAJULUI

Aproape a sosit momentul sa pleci in aventura spatiala catre planeta Marte! Este o mare realizare si toata lumea este mandra de tine. Etapa urmatoare presupune alegerea echipajului expeditiei.

Unul dintre cei mai importanti membrii componenti este comandantul zborului. Va trebui sa o aduci de la baza lunara unde se pregateste pentru zbor. Poti programa robotul sa indeplineasca aceasta misiune? 

 

 

 

3. ELIBEREAZA ROBOTUL MSL

Cand urca pe una dintre pantele mai abrupte de pe solul martian, robotul MSL a ramas blocat. Desi exista suficienta energie pentru a putea intoarce rotile, cu cat robotul incerca sa se elibereze si intoarce mai repede rotile cu atat se afunda mai mult in sol. Robutl nu reuseste sa se elibereze….depinde de tine sa-l ajuti!

 

 

 

4. LANSAREA SATELITULUI

Satelitul este o parte essntiala a misiunii pe planeta Marte si va asigura comunicarea intre baza spatiala si Pamant. Daca satelitul nu este lansat si baza spatiala intampina dificultati fara a putea comunica cu pamantul, atunci va exita o problema.

Satelitul care asigura o baza larga de comunicatii trebuie plasat pe o orbita joasa in jurul Pamantului intr-o zona anume astfel incat comunicarea sa se desfosoare rapid si clar, iar fluxul de date catre si de la Pamant sa fie trimis in siguranta si in timp real. Programeaza robotul cu atentie pentru ca satelitul sa ajunga in pozitia maracata. Depindem de tine!

 

 

 

5. COLECTAREA PROBELOR DE SOL

Prima expeditie pe planeta Marte are ca scop colectarea probelor de sol. Dintre cele trei probe de sol recoltate , doua se vor preleva de pe planeta, iar a treia de pe asteroidul Vesta din apropiere. Daca reusesti sa colectezi probele, cercetatorii vor avea ocazia sa studieze rocile in detaliu ceea ce inerent va conduce la noi descoperiri stiintifice. In timp ce cercetatorii pregatesc echipamentele pentru testare, programeaza-ti robotul pentru a obtine probele de sol si a revedni la baza pentru investigatii suplimentare.

 

 

 

6. ASIGURA SURSA DE ENERGIE

Baza spatiala este aproape gata. Spatiile pentru locuit au fost montate, sistemele de mentinere a vietii sunt conectate si asigura oxigenul necesar. Te-ai descurcat foarte bine si pentru prima data se pare ca baza spatiala are potential. Inainte de plecarea rachetei mai avem de facut un singur lucru: trebuie sa desfacem si sa montam paourile solare care vor asigura energia pentru ca taote sistemele bazei spatiale sa functioneze. Utilizand unul dintre roboti, pprogrameaza-l sa roteasca manerul, desfaca panourile solare si sa pornesc alimentarea cu energie.

 

 

 

7.INITIAZA LANSAREA

Bine ati venit in zona de lansare! Toti membrii echipajului sunt prezenti si au efectuat controlul inainte de zbor. Robotul trebuie sa apese pe butonul de lansare pentru a trimite racheta pe orbita. Misiunea ta este sa programezi robotul sa initiezie secventa de lansare care va trimite primul echipaj pe Marte!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Back to Top
Enter your Infotext or Widgets here...